Cosmote, Germanos si Garantia pe Viata

aprilie 12 5.750 Like to Share? 18 Comentarii Text Mare-Text Mic

Presupun ca ati vazut cu totii reclamele Cosmote cu trimitere catre Germanos si super-serviciile pe care acestia le au de oferit, servicii precum accesul la contul de Facebook (de parca nu ar putea orice caramida de telefon cu wap sa se conecteze la Facebook) cu taxa de 0,90 eurocenti/1MB de date, acces la contul de Twitter (aceeasi situatie) si nu in ultimul rand se mai pomeneste de garantia pe viata la telefonul mobil luat la abonament de la Germanos. In reclama intra clientul, iese intr-un minut cu un zambet larg pe buze si toata lumea e fericita.. dar hai sa vedem situatia reala:

Sa zicem ca vezi reclamele respective, privesti spre telefonul tau invechit si cum, oricum trebuie sa iti prelungesti abonamentul la Cosmote, te gandesti ca ar trebui sa faci o vizita pe la Germanos sa vezi ce telefon ti-ai putea lua mai ieftin daca iti faci prelungirea. In reclama tu vazusei ca sunt la oferta niste super-telefoane la niste preturi mici. Odata ajuns in magazin de fapt vezi prin revistele insirate pe acolo ca oferta este mult mai larga iar telefoanele prezente in reclame se dau numai la abonamente pe care nu ti le poti permite, altfel trebuind sa scoti bani buni din buzunar.

Si cum nu vrei sa bagi mana adanc in buzunar, doar de asta ai si ales sa iti prelungesti abonamentul si nu sa iti iei telefonul la liber, iti indrepti atentia catre telefoane bunicele care se dau la niste abonamente mai accesibile. Si iti alegi tu din revista un telefon care iti place si te duci la ghiseu sa te interesezi. Dupa ce astepti o buna bucata de timp pana ii rezolva pe cei din fata ta, ii spui domnisoarei ca ai dori sa iti prelungesti abonamentul si ca ai dori telefonul ales de tine din revista.

Aici apare prima problema, de fapt telefoanele care sunt la promotie cu 1 leu sau alte sume mici daca le iei la abonament pe Cosmote, sunt de fapt valabile doar pentru abonamentele noi. Cu alte cuvinte nu conteaza ca tu ai platit abonament timp de doi ani la Cosmote. Daca doresti sa iei acel telefon care costa 1 leu trebuie ori sa renunti la numarul de telefon si anii in care ai platit ca fraierul abonamentul ca sa iti faci un altul nou-nout si sa o iei de la capat, fie sa ti se calculeze cam cat ar trebui sa dai tu pentru telefonul respectiv in masura in care iti prelungesti abonamentul vechi. De la 1 leu sau cat este, o sa se ajunga undeva la 200-300 lei asa ca o sa iti iei gandul repede de la acel telefon.

Domnisoara de la ghiseu o sa iti arate niste telefoane pe care ar putea sa ti le dea fiind potrivite pentru situatia ta, si o sa iti arate niste modele cu un design care era in voga in anii 2005. Bun, tu om hotarat sa rezolvi o treaba, cel mai probabil te incapatanezi si iti faci un abonament cu un tarif mai mare pe luna, astfel incat.. punand si o oarecare suma de bani din buzunar, sa te alegi in urma afacerii acesteia cu un telefon nou si cool. Odata intrat pe aceasta panta periculoasa situatia poate sa devina foarte alunecoasa dat fiind faptul ca te intinzi la abonament mai mult decat iti trebuie si poate, decat iti permiti sa platesti.

Si astfel, reusesti sa intri in posesia unui telefon decent, luat la o reducere de circa 60% pentru care vei plati prin intermediul abonamentului cu varf si indesat. Daca ai noroc, aici se incheie aventura ta. Dar ce faci daca telefonul nou da semne ca nu ar fi in apele lui, sa zicem ca se tot intrerupe cand discuti cu cineva. Probabil te gandesti ca nu e nicio problema, doar ai garantie pe viata la telefon. Ei bine, iata care este situatia garantiei pe viata la telefoanele mobile:

Primul lucru, te duci cu el la magazinul Germanos si le spui despre problema telefonului. De altfel, Germanos repara orice telefon aflat in garantie, indiferent daca este cumparat sau nu de la ei dar este o chichita, nu este ajuns certificatul de garantie al telefonului. Trebuie sa ai neaparat la tine factura si chitanta pentru telefonul respectiv.

Ok, cei de la Germanos or sa iti spuna ca ti-l trimit la Bucuresti la service si or sa te puna sa le descrii exact problema pe care ai observat-o la telefon. Tu o sa le descrii pe larg, cu lux de amanunte, iar ei or sa scrie in formularul de trimitere la service un rezumat al spuselor tale pe care le distorsioneaza dupa bunul plac. De exemplu, daca tu spui ca se intrerupe mai mereu in timpul convorbirii cateodata la cateva secunde de la efectuarea apelului, alta data la cateva minute, ei or sa scrie celor de la service ca ai spus ca se intrerupe tot timpul dupa 2-3 minute de convorbire.

In fine, dupa ce completeaza acest formular or sa iti preia telefonul si o sa iti spuna ca vei primi un mesaj prin care te vor anunta ca s-a intors inapoi. Bineinteles, acest proces dureaza vreo saptamana si in timpul acesta, cu toate ca ai cumparat aparatul de la ei nu ti se va da un telefon pe care sa il tii cat timp al tau este in service. Primesti un astfel de telefon doar daca al tau nu se intoarce din service in mai putin de 15 zile.. lucru care nu se va intampla.

Cand telefonul vine din service s-ar putea sa ai surpriza sa vina exact cum l-ai trimis, problema respectiva nefiind rezolvata. O sa zici ca e reparat, dar dupa ce il iei acasa si il tii doua zile constati ca de fapt este exact cum l-ai trimis. Asa ca te intorci inapoi si in baza garantiei o sa ii ceri domnisoarei sau domnului ma rog, de la Germanos sa iti schimbe telefonul daca cei de la service nu sunt in stare sa il repare. Ei bine, nu o sa iti schimbe telefonul. Daca ai ghinionul, si sunt sanse mari sa ai ca de obicei la noi in tara se aduc toate rebuturile ieftine, sa nimeresti un telefon defect nu ti-l vor schimba.

De fapt garantia aceea pe viata este doar pentru reparatie, asta inseamna ca vei trimite telefonul in service, peste o saptamana iti va veni inapoi ca fiind reparat (daca nu stiu ce sa puna scriu acolo „soft” sau „schimbat casca” sau „update soft” si lista continua). Il mai tii cateva zile ca tu om credincios crezi ca este intradevar reparat de data asta dar de fapt nu este si iar il duci inapoi, se trimite la service si iti vine inapoi dupa o saptamana si tot asa de pana la 25 de ori cand intr-un final, daca nu ti se uraste tie sa te tot duci cu el, se dau batuti si in sfarsit iti schimba telefonul cu un altul.

Sa il trimiti inapoi in service de 25 de ori si sa astepti cate o saptamana si ceva de fiecare data pana iti vine inapoi va dati seama ca practic platiti acel abonament Cosmote degeaba, degeaba fiindca l-ati si ales mai mare ca sa va luati telefon nou. A! Nu are rost sa aduceti plata abonamentului in discutie cu cei de la Germanos fiindca telefonul este cumparat separat, cu subventie, si nu are nicio legatura cu Cosmote-ul.

Aceasta este situatia reala, asadar atunci cand va luati un telefon nou-nout, si va uitati la el ce frumos si modern este si cate stie sa faca, ganditi-va pe de alta parte ca s-ar putea dupa ce ajungeti acasa si vorbiti la el sa constatati ca in marea parte a timpului nu merge nici macar sa sunati de pe el, astfel intrand in aventura trmiterii lui la service, o aventura ce s-ar putea sa va tina mai bine de 6 luni in care nu veti putea folosi telefonul respectiv.


Etichete: Pentru Telefon
Procesez....
  • Facebook
  • Y!Messenger
  • iOrbix

18 Comentarii la “Cosmote, Germanos si Garantia pe Viata”

  1. Tavi Nemet says:

    Crezi ca la alte magazine e altfel?

    • Admin says:

      se poate sa fie la fel dar macar nu isi fac atata reclama de parca ar fi cu cine stie ce stea in frunte. Germanos isi bate joc, defapt ei garanteaza o solutie pentru telefoanele care au un defect de hardware minor (casca, ecran, alte componente mici), ei nu schimba aparatul cu un altul daca defectul provine din fabricatie si este localizat undeva in componenta ce reprezinta „creierul” telefonului. Acea componenta ei incearca sa o repare doar facand o formatare de soft ori daca asta nu merge si alta componenta mica nu este stricata scriu pe certificatul de garantie ca telefonul functioneaza in parametrii normali si ti-l dau inapoi asa cum l-ai trimis, fara sa zica „da frate, nu merge asta iti dam altul nou”.

  2. Yasmina says:

    buna ziua !! Am si eu o intrebare am un Huawei Sonic si daca bag cablul de date in calculator , se incarca si am incercat sa gasesc software dar nu gasesc , ma puteti ajuta va rog? Multumesc . La revedere!!

  3. Yasmina says:

    buna ziua! l-am instalat dar tot nu merge in bag USB-ul si nu imi merge , trebuie sa fac o setare din telefon ? spuneti-mi va rog pas cu pas daca puteti . Multumesc !

    • admin says:

      nu pot sa te ajut cu instructiuni, nu am un astfel de telefon. Singura setare pe care ti-as recomanda-o ar fi „intoarcerea la setarile din fabrica”. Ar fi bine sa faci un backup pe card cel putin la numerele din agenda, inainte sa ii dai.. ca nu se stie. Daca nici asa nu merge, iti recomand sa te adresezi la Germanos (daca l-ai luat de acolo) cu factura si chitanta de la el, pentru a-l trimite in service. Daca nu ai garantie atunci intrebi la un service obisnuit cat te costa reparatia.

  4. yasmina says:

    l-am resetat dar tot nu merge o sa ma duc la germanos sa vad . Oricum va multumesc

  5. gabriella says:

    cand pun usb in pc numi apare fisierele si pe telefon imi spune:fisier indisponibil ..! de ce imi apare asa?
    am dat si formatare la card dar nimic la fel
    vreau sami descarc software-ul la nokia asha c 302 si nu pot … sad ma poate ajuta cineva ?

  6. ioana says:

    Se pare ca nu sunt singura persoana in situatia de a avea telefonul in service-ul celor de la germanos mai bine de 2 luni. De 2 ori le-am dat telefonul pt ca se intrerupea convorbirea, nu puteam sa apelez sau cand incerca sa ma sune careva intra casuta vocala chiar daca eu aveam telefonul deschis. In fine, au reusit cei de la germanos sa-mi plimbe telefonul de 2 ori la bucuresti si intorcandu-se in aceeasi stare( cu specificatia ca au resoftat telefonul; a 2 a oare cand l-am luat inapoi am constatat cu stupoare ca nici macar lucru asta nu l-au facut, scriind pe garantie ca a fost resoftat). Cu cei de la germanos e mai ceva ca in filmele cu prosti. Dupa lungi taraganari cu ei astept (mult si bine laughing ) sa-mi schimbe telefonul. Asa cum spuneai si tu in articol, telefon canci, abonament+rata telefon platite. Oricum, urmeaza sa le fac celor de la opc o vizita big grin

    • admin says:

      dupa doar 2 trimiteri in service ma indoiesc ca iti vor inlocui telefonul, orice ar avea el. Abia dupa ce completeaza toate casutele din certificatul de garantie s-ar putea sa ia in calcul si o astfel de varianta. Un telefon la ANPC ar putea scurta procesul.. nu iti pot spune decat: bafta!

  7. ELENA says:

    aceasi problema o am si eu cu telefonul meu.l am dus pt schimbare a Touchscreen ,au trecut cele 15 zile lucratoare nici un sms de la ei,asa ca m am dus eu la ei (surpriza telefonul era la ei de 2 zile).pana aici toate bune ajung acasa bag cartele si cardul de memorie si surpriza nu mai imi mergea muzica si radioul…am schimbat magazinul (am fost la germanos cora pantelimon) si m am dus undeva in rahova,au trecut cele 15 zile primesc telefonul descarcat de tot il bag la incarcat si surpriza…..NU SE MAI INCARCA..AM SA MA DUC DIN NOU PANA O SA MI EXPIRE GARANTIA POATE POATE O SA SI DEA INTERESUL SA FACA TREABA BUNA

  8. Daiana says:

    Am si eu problema cu serviceul germanos.telefonul s-a intor din service de 3 ori cu problema nerezolvat. telefonul e luat la liber nu pe abonament. ce pot face?

    • admin says:

      vezi aici care sunt datele de contact ale comisariatului din judetul tau si depune o reclamatie, ataseaza la mail si foaia de garantie cu intrarile in service.

  9. Adyna_RADU says:

    Buna ziua.
    Am si eu o intrebare: Am dus telefonul la garantie la Germanos pe 13 august. Pe acea hartie de service scrie ca termenul de reparare este de maxim 15 zile (nu scrie lucratoare sau calendaristice).Astazi, 1 septembrie am fost la ei sa vad ca a ajuns telefonul. Mi-au spus ca a plecat de la service (probabil astazi sau vineri, sambata) si trebuie sa ajunga. Intrebarea este: pot sa refuz telefonul si sa cer inlocuirea cu unul nou daca au trecut cele 15 zile calendaristice conform legii?
    MUltumesc

  10. Gabriel says:

    Vad aici atata lume cu problemele lor cu germanos-ul, pana azi n am crezut ca pot fi atat de nesimtiti ce i de la germanos, dar azi am patit o laughing Mi am dus telefonul in service el fiind in garantie, vineri, metionez ca am un Huawei p8 lite, nu avea probleme mari, dar mergea greu, se intepa, isi dadea restart singur , mergea foarte greu pe aplicatii si chestii de genul , eu avand telefonul din decembrie deci nu de mult, astazi am primit un mesaj de la cei de la germanos pe la ora 10 si ceva, mi am facut timp pe la ora 15:00 sa ajung sa ridic telefonul fericit nevoie mare ca nu trebuie sa mai stau cu Tigaia pe care am avut o. Cand ajung la case sa am surpriza ca telefonul meu sa vina si nereparat din service si indoit ca daca ii pun o ata fac arc din el si pe langa asta si cu garantia anulata acestia dand vina exclusiv pe mine ca la ei a ajuns telefonul indoit si zgariat, dar telefonul a fost tinut numai in husa si nu are nici o zgarietura pe el, cand am cerut explicatii ce i de la casa mi au zis ca ei nu stiu nimic si pot sa ma duc la OPC daca doresc . Aceasta este aventura mea de o zi intreaga big grin

    • admin says:

      din ce mi-aduc aminte dai telefonul la germanos si d-na de acolo scrie ce defecte are intr-un raport de-ala. Daca nu pomeneste nimic de indoituri inseamna ca nu avea defectele astea cand l-ai dat. Eu zic sa faci o reclamatie online la OPC si sa astepti raspuns sa vezi ce poti face in continuare.

Scrie un Comentariu