Cum sa ne protejam inima

februarie 25 1.050 Like to Share? Comentează Text Mare-Text Mic

Inima este motorul de functionare al organismului si trebuie protejata cat mai mult posibil, prin evitarea unor obiceiuri daunatoare care accelereaza ritmul imbatranirii ei:

Nu faci miscare. Statul pe loc dauneaza inimii, fie ca stai la televizor, la calculator sau la cursurile plictisitoare de la scoala, incearca sa faci miscare cat mai multa si sa eviti sa stai foarte mult pe loc.

Faci miscare dar rar si intens. Nu este deloc un lucru bun daca dupa o perioada de leneveala te apuci brusc sa faci flotari, sa alergi, sa inoti sau alte activitati care presupun un efort deosebit. Trebuie sa faci miscare intr-un ritm constant si cu intensitate medie. Evita ca in timpul saptamanii sa stai si doar in week-end sa te apuci de sport.

Nu esti atent la ce iti spune organismul. Sunt anumite simptome fizice care ar trebui sa iti ridice un semn de intrebare si sa te faca sa mergi la medic pentru o consultatie. Un simptom ar fi reducerea drastica a rezistentei cu care faceai anumite activitati, lucru care nu ingrijoreaza pe nimeni fiindca se gandesc ca „au iesit din forma”.

Inca mai fumezi. S-a demonstrat ca acest viciu costisitor provoaca nu numai imbolnavirea plamanilor, a inimii ci si ucide.

Bei peste masura. Respecta doza zilnica de alcool recomandata dar nu exagera. Presiunea sangvina creste atunci cand bei alcool iar acest lucru afecteaza inima in mod direct. Renunta la a bea 10 beri intr-o zi caniculara de vara, sau bauturi spirtoase.

Stai stresat si deprimat. Cu totii avem grijile si supararile noastre, dar daca nu este bine sa tii in tine. Cauta macar sa ai un prieten bun caruia sa ii impartasesti problemele care te framanta, fie el din realitate sau de pe internet.

Bagi in tine ca spartul. Daca nu cumva faci bodybuilding evita sa iti pui portii duble la mese. Toata grasimea pe care o acumulezi este dusmanul inimii tale.

Mananci sarat. Vorba alora de la tv, consumul excesiv de sare dauneaza sanatatii. Incearca sa nu pui prea multa sare fiindca risti ca intr-o zi sa faci infarct si pe urma sa nu mai mananci sare deloc, alaturi de alte sute de alimente, stat in soare si multe alte inconveniente.

Nu mananci fructe si legume. Se spune ca daca ai manca minim 5 feluri de fructe si legume pe zi atunci riscul sa ai probleme cu inima ar scadea cu 25%. Probabil testul asta a fost facut pe vegetarieni, nasol de ceilalti 75%, ce sa spun.

Mananci carne de porc. Mmm.. ar merge o friptura de porc, nu? Stiai ca este bagata in aceeasi oala cu fast-foodurile si ca ar trebui sa consumi maxim 10% carne rosie in alimentatia ta? Sportivii de performanta nici macar nu au voie sa consume carne de porc de mai mult de o data pe an si atunci in cantitate mica.

Nu iti place sa iei medicamente. Nu suntem impacati cu gandul ca trebuie sa bagam chimicale in noi si de cele mai multe ori ocolim sa luam medicamente si asteptam ca problema sa treaca de la sine. Acesta nu este un obicei sanatos, fiindca problema se poate agrava daca nu este tratata.

Nu faci nimic impotriva sforaitului. Inafara faptului ca este un obicei porcos care deranjeaza pe cei din jur, apneea in somn mareste presiunea sangelui si iti oboseste inima, facandu-te sa te trezesti dimineata mai obosit decat ai adormit, este ca si cum ai alerga in timp ce dormi.


Etichete: Utile în Viaţă
Procesez....
  • Facebook
  • Y!Messenger
  • iOrbix
Nu sunt Comentarii la “Cum sa ne protejam inima”

Scrie un Comentariu