Efecte negative la trasul de fiare

ianuarie 2 2.895 Like to Share? 2 Comentarii Text Mare-Text Mic

Desi e ceva ce poate face orice prost, trasul de fiare trebuie tratat cu foarte multa seriozitate fiindca exista nenumarate efecte negative pe care le poate avea asupra organismului, unele pentru o perioada lunga de timp sau chiar permanente. Desi cea mai adaptabila forma de viata cunoscuta, corpul omenesc este foarte firav, fiindca in ciuda puterii si a rezistentei castigate prin antrenament sau prin supunerea la conditii vitrege continue, nu suntem mai puternici decat cea mai slaba parte a corpului nostru. Trebuie avut mereu in minte ca inafara muschilor puternici si a oaselor tari exista nenumarate parti ale corpului foarte sensibile care nu trebuie neglijate.

In primul rand, ar trebui vorbit despre efectele negative asupra corpului. Facut cum trebuie, asa-numitul „culturism” are un efect pozitiv si revigorant asupra intregului organism, atat din punct de vedere fizic cat si psihic: capeti forta, rezistenta, un aspect masculin ce denota putere, lejeritate in miscari, o buna conditie fizica, o procesare mai eficienta a alimentelor, plamani si inima mai puternica, esti mai increzator in tine si in fortele proprii, etc.

Trasul de fiare improvizat poate aduce in schimb multe neplaceri, incepand cu intepaturi de inima, oboseala, dureri, vergeturi, continuand cu rupturi de muschi, tendoane, ligamente si terminand cu dislocari de umeri, genunchi dati peste cap si rupturi de oase. Iata cele mai frecvente situatii de la care poti sa ajungi la asa ceva:

  • nu iti faci incalzirea. Pentru multi, incalzirea inseamna sa dea de 2-3 ori din maini si din picioare, de parca si-ar fi dat cu vaselina la incheieturi si trebuie sa miste putin din membre intr-o parte si in alta ca sa se unga bine. Termenul de „incalzire” se refera la faptul ca trebuie sa cresti temperatura organismului, ceea ce face tesuturile mai elastice, mai pliabile, mai rezistente la solicitari. Incalzirea este practic o „stare de tranzitie” care sa aduca organismul intr-o noua stare de echilibru ca expresie a adaptarii la noile conditii. Dupa incalzire se face de obicei putin stretching, adica trebuie sa te intinzi pentru a alungi si a intari fibrele musculare. Dupa incalzirea cu „mainile goale” se face o serie de vreo 10 repetari cu greutati usoare si abia apoi se incepe antrenamentul propriu zis pornind de la o greutate mai mica spre cele mari.
  • nu faci exercitiile corect. Desi cer o gramada de bani pe abonamente, multe sali de forta nu pomenesc de vreun antrenor personal si trebuie sa intrebi tu, „pai frate nu am mai fost la sala, cum se face?” si trebuie sa ai grija sa mearga unu’ care stie sa iti arate efectiv cum se fac exercitiile, nu doar sa iti arate cu degetul si sa zica „faci nu-stiu-ce la aparatul ala, pe urma la aparatul astalalalt, etc”. Desi multi nu prea isi dau interesul si oricum ai face zic ca e OK trebuie sa va tineti de capul lor sa va arate cum sa faceti exercitiile corect. Inafara de acesti asa-numiti „instructori” veti mai intalni la sala tot felul de specimene care au teoriile lor cu privire la antrenament si folosirea aparatelor.. aveti grija la ce plecati urechea.
  • te arunci la exercitii de avansati. Nici macar nu ti-ai intarit antebratul si tricepsul, iti tremura mainile din toate incheieturile dar tu te apuci sa faci exercitii avansate si cu greutati mult mai mari decat poti duce. Cele mai periculoase exercitii sunt cele cu ganterele, fiindca fiecare mana e independenta si daca nu le poti controla atunci risti sa iti dai umarul peste cap sau sa ti se indoaie cotul si sa iti dai cu gantera in figura. In ceea ce privesc exercitiile cu bara, cel mai periculos este exercitiul din sezut, cu spatele drept ridicand o bara cu greutati deasupra capului de la nivelul cefei (exercitiu pentru umeri) – risti sa lasi mainile prea in spate si sa ti se disloce foarte usor umerii.
  • pui prea multe greutati. Nu este nicio rusine daca faci exercitiile cu greutati mici, fiecare om din sala doreste sa poata ridica mai mult, indiferent de cate sute de kilograme poate sa duca. Ideea e ca iti trebuie greutate suficienta cat sa faci repetarile propuse avand control complet asupra exercitiului.. cum s-ar spune, „trebuie sa le simti” nu sa le furi facandu-le grabit si zbicit. Un aparat la care se greseste de multe ori este presa de picioare, unde multi indreapta genunchii complet cand imping greutatile deoarece li se pare mai usor, avand un moment de respiro lasand intreaga greutate pe genunchi – lucru care nenoroceste genunchii si chiar daca nu ii va durea pe moment, in timp se vor trezi mergand in baston.
  • nu te echipezi. Echipamentul pentru tras de fiare este constituit din manusi (preturile incep de la vreo 25 de lei si depind de materialul din care sunt facute, de firma si daca sunt facute din petece sau bucati intregi) si o centura (undeva la 70 de lei) care sa iti tina cat de cat muschiul transvers astfel incat sa nu iti cada „outele” cand ridici greutati mari si creste presiunea intra-abdominala.
  • nu ai o alimentatie corecta. Daca esti piele si os poti sa mananci ce vrei tu, numai sa bagi in tine astfel incat sa nu simti niciodata senzatia de foame. Dar chiar si cu libertatea asta, pe de o parte trebuie sa ai grija sa eviti mancarea grasa si alimentele cu valoare nutritiva scazuta gen chipsuri, snacksuri etc. iar pe de alta parte se prea poate sa ai nevoie de un supliment alimentar. In general, cei care inca locuiesc cu parintii au un meniu alcatuit mai mult din mancare gatita, avand o mica influenta asupra alegerii felului de mancare. Una e cand esti pe salariu si stai singur si iti faci mancare dupa pofta inimii, iti faci un piept de pui, niste pulpe, un muschiulet, etc. si alta e cand ajungi acasa si afli ca ai la meniu ciorba de cartofi cu o bucatica de carne, iar laptele pe care ti l-ai cumparat ti l-a baut frate-tau sau l-a folosit maica-ta la prajituri. In principiu, orice supliment alimentar, cat de ieftin, nu iti va face rau atata timp cat respecti dozajul.. dar pe de alta parte suplimentele ieftine nu au o foarte buna absorbtie, si nu sunt foarte eficiente. In principiu se folosesc suplimente cu proteine de o concentratie cat mai mare si preferabil extrase din lapte, oua.. precum si creatina.
  • nu dormi suficient. Daca vrei sa se prinda ceva de tine, nu poti sa stai in fiecare seara prin oras pana la 2 noaptea sau mai rau, in fata calculatorului (este mai rau fiindca nu este sanatos sa stai inchis in casa multe ore). Iar la fel nu ai voie sa faci alte activitati preferate de multi: sa te imbeti ca porcu’ si sa fumezi un pachet de tigari pe zi. Cel mai odihnitor somn este intre orele 22 si 8 dimineata, asta inseamna ca daca nu cumva ai ceva foarte important de facut (la chestii importante nu intra jucatul CS, vorbitul pe mess, statul cu baietii prin fata blocului sau uitatul la filme) ar trebui sa te culci la un cel tarziu 11 noaptea. In week-end sau ocazional, poti sa mai stai cate-o noapte treaz dar nu trebuie sa se intample repetat fiindca organismul se va resimti. Combinat cu trasul de fiare, acest lucru va avea un impact negativ asupra corpului tau, avand o senzatie de oboseala, ameteala.

In ceea ce privesc alte efecte negative ale trasului de fiare, se pot enumera:

  1. Vei pierde mai mult timp uitandu-te in oglinda, admirandu-ti musculatura;
  2. Vei avea impresia ca esti Hercule si vei sari la bataie cu un tip de doua ori cat tine, sau unul mai mic decat tine dar cu multi prieteni;
  3. Vei avea impresia ca daca faci muschi o sa fii mai frumos. Daca te apuci de tras de fiare, trebuie sa o faci in primul rand pentru tine, pentru a avea un corp de care sa fii mandru si de care sa te ajuti in viata de zi-cu-zi atat pentru munci cat si pentru aparare. Fetelor nu le pasa extraordinar de mult ca ai muschi, iar cei care iti vor aprecia „umflaturile” vor fi baietii.. asadar ai sanse sa cuceresti pe cineva doar daca esti homosexual. Evident, esti privit altfel cand ai muschi prin prisma faptului ca hainele stau altfel pe tine, dar tine minte un lucru – trasul de fiare nu te face mai frumos la faţă.
  4. Vei avea mai putin timp liber. Trasul de fiare trebuie facut dupa un program de care trebuie sa te tii intocmai. Daca sari peste zile atunci nu vei face mare branza. Pe de alta parte, daca sari peste mai multe zile o sa te lenevesti si se prea poate sa renunti la sala, cel putin pentru o perioada, anuland tot progresul facut.

Culturism
Procesez....
  • Facebook
  • Y!Messenger
  • iOrbix

2 Comentarii la “Efecte negative la trasul de fiare”

  1. Chiba Ovidiu says:

    Ce voiai sa zici cu ” trasul de fiare nu te face mai frumos la faţă.” … tu vorbesti cu oamenii doar daca is frumosi ? doar daca au fetele frumoase , adorabile … etc. ? nu stai de vorba si sa vezi ce le poate sufletu ?

    • admin says:

      ma refeream la cei care cred ca daca trag de fiare se transforma in barbati irezistibili. Daca ne limitam la aspectul fizic, un om vazut ca fiind urat, este vazut astfel datorita trasaturilor fetei si nu a corpului.. oricate umflaturi ar avea, daca este perceput ca avand o moaca insuportabila.. sunt degeaba.

Scrie un Comentariu