Secrete la trasul de fiare

februarie 17 5.083 Like to Share? 4 Comentarii Text Mare-Text Mic

Daca atunci cand mergi la sala nu tragi de fiare cu capul in pamant fara sa te intereseze cine este in stanga si in dreapta, atunci se prea poate ca vorbind cu unul si altul sa fi descoperit ca are fiecare ideile lui in ceea ce priveste antrenamentul, nutritia, etc. Parerile sunt diferite, iar asta nu inseamna neaparat ca unii sunt destepti iar altii habar nu au, doar ca odata cu timpul fiecare a descoperit o anumita metoda care este eficienta in cazul lui. Si mai depinde si de cat de pasionat este fiecare si cat de in serios ia trasul de fiare. Prin fiecare sala sunt anumiti indivizi care citesc foarte mult despre culturism, vizioneaza filme acasa cu diversi culturisti care ridica enspe mii de kilograme si nu in ultimul rand, baga multi bani in alimentatie si suplimente proteice. De obicei, oamenii astia sunt adevarate enciclopedii, dar metoda lor nu se potriveste la oricine fie pentru ca nu vrea toata lumea sa se incarce in proteine, aminoacizi si creatina, fie pentru ca nu vrea sau nu are toata lumea bani sa si le procure.

Asadar, primul secret este ca trebuie sa adopti o varianta de antrenament care sa se potriveasca programului tau in ceea ce priveste disponibilitatea pentru antrenament, pentru luatul meselor si nu in ultimul rand, care sa se potriveasca bugetului pe care il aloci acestui tip de activitate. Mentii aceasta varianta de antrenament o perioada de cateva luni si vezi daca apar progrese. Daca progresele sunt mici, trebuie sa identifici cauzele si sa ajustezi metoda de antrenament dupa cum simti ca ar fi mai potrivit corpului tau – poate lucrezi prea putin grupele de muschi, poate le lucrezi prea mult, poate nu mananci suficient sau nu mananci ce trebuie, poate sari peste antrenamente, poate nu dormi suficient, poate ai anumite exercitii pe care le faci ca trebuie facute dar defapt nu simti nimic dupa ce le faci fie pentru ca nu sunt potrivite pentru tine fie ca le faci gresit. Cauzele sunt multiple, dar in mare parte vei sti instinctual unde trebuie sa faci ajustari.

Nu te grabi cand faci exercitiile. Multora le place sa faca exercitii zbicite ca sa poata ridica/trage mai multa greutate. Concentrarea nu ar trebui sa fie pe cat de multe greutati poti pune ci pe cum lucreaza muschii. La final, daca tragi linie, muschii raman dar forta se pierde, in sensul ca daca nu mai poti merge la sala cateva luni, cand te apuci din nou nu vei putea trage aceeasi greutate ca inainte. Ai grija sa faci incalzire ( incearca sa pui accent pe umeri si incheieturi), sa ai o postura corecta cand faci exercitiul (nu uita sa tii tot timpul spatele drept) si invata-te sa impingi greutatea normal si sa o lasi jos incet, sau sa tragi greutatea normal si sa ii dai drumul incet.

Nu sari ziua de picioare. Da, stiu ca ziua de piept si biceps este cea mai frumoasa din tot antrenamentul dar nu poti neglija grupele celelalte de muschi, doar daca nu cumva vrei sa arati ca cei care sunt dezvoltati in partea superioara a corpului iar in loc de picioare au niste sticks-uri. Intamplarea face ca energia si forta sa vina in parte din picioare, asadar nu le neglija, mai ales ca sunt grupe pe care le folosesti cel mai mult si pe care trebuie sa te poti baza. Cele mai des intalnite zile de antrenament sunt:

  • luni, joi – piept, umeri, biceps; marti, vineri – spate, trapez, triceps; miercuri, sambata – picioare, abdomene.
  • luni, joi – piept, biceps; marti, vineri – spate, triceps; miercuri, sambata – picioare, umeri. Abdomene cat de des se poate, pe la sfarsitul oricarei zile.
  • luni, joi – piept, umeri, abdomene; marti, vineri – spate, picioare; miercuri, sambata – biceps, triceps, antebrat.

Pune greutate mare. Tendinta oricaruia este sa puna greutate mai mica, ca sa isi poata termina exercitiul lejer. Ei bine, nu ajungi prea departe asa. Trebuie sa te chinui, stiu ca e greu, dar trebuie sa pui greutate sa faci cam 6 repetari la serie, si eventual sa te zbati sa mai faci 2 repetari ajutat. Bineinteles, la inceputul antrenamentului pentru o grupa de muschi faci o serie, doua de incalzire si pe urma pui greutate mare.

Daca mergi la sala ca sa slabesti, atunci este bine sa folosesti greutate moderata care sa iti permita sa faci cam 12 repetari la serie. Iar la fel, daca vrei sa slabesti nu trebuie sa faci pauze mari intre serii.

In pauze, ridica-te, mergi, respira, scutura picioarele, da din maini sa iti detensionezi umerii, incheieturile. Este rau ca in pauze sa stai jos, sa te ia plictiseala, somnul, gandurile, dorurile si sa treaca timpul pe langa tine. Atunci cand iti faci antrenamentul trebuie sa faci in asa fel incat sa nu iti pierzi concentrarea.

Mancarea multa, diversificata si satioasa este cel mai bun prieten al unui culturist. Cu cat alimentezi corpul mai bine, cu atat poti sa faci un antrenament mai intens, mai lung, si chiar poti sa iti permiti sa faci diverse combinatii de exercitii sau super-serii. Mancarea insuficienta sau de o valoare nutritiva scazuta va conduce la o forta scazuta si oboseala in timpul antrenamentului, riscand sa petreci mai mult timp cascand decat tragand de fiare. Si chiar si asa, pentru unele antrenamente nu este suficient sa mananci bine, de exemplu daca ai pus ceva grasime pe tine si mergi zilnic la alergat pentru a o da jos, atunci va trebui sa iei un supliment proteic care sa te ajute sa nu pierzi si din masa musculara odata cu grasimea. Diversificarea inseamna sa mananci mai multe feluri de mancare la o masa, daca mananci doar un fel de mancare te vei plictisi si vei considera ca ai burta plina datorita acelui sentiment de plictiseala. Iar la fel, o masa consistenta este bine sa contina legume sau fructe fiindca ajuta la digestie. Este de asemenea bine sa bei un pahar mare de lapte dupa masa.

Trebuie sa bei multa apa. Cei care beau multa apa in timpul antrenamentului sunt in principal cei care sunt mai grasi si cei care mananca sarat. Chiar daca te numeri prin cei care nu prea beau apa, este bine sa iei macar o sticla de 0.5L de apa dupa tine si sa te obisnuiesti sa bei din cand in cand cate-o gura, chiar daca nu ti-e sete. Apa ajuta nu doar la hidratare ci si la eliminarea toxinelor din corp. Daca nu vrei sa cheltui mult cu apa, iti poti cumpara o sticla de apa cu un design deosebit, de ex. Biborteni, (zic sa aiba un design deosebit ca sa nu mai aiba altcineva din sala, ca poate lasi sticla pe la un aparat si vine un alt individ cu acelasi tip de sticla si o pune langa a ta, iar pe urma stai sa te gandesti care din ele e a ta). Folosesti aceeasi sticla zilnic, si o poti umple fie cu apa plata imbuteliata (sunt chiar si bidoane de 10L pana in 5 lei) fie cu apa de la robinet (daca locuiesti intr-o zona unde e buna, altfel te poate deranja la stomac).

Locatia salii conteaza foarte mult. Cu cat sala este mai aproape cu atat mai bine. Nu te duce la o sala care este departe de tine, doar daca diferenta de pret la abonament este una destul de mare, sau daca ai un mijloc de transport la indemana. La inceput nu o sa ti se para o problema ca trebuie sa mergi ceva pe jos pana acolo, dar cu timpul vei incepe sa te cam saturi si vei rata cate-o zi de antrenament doar ganditu-te la cat trebuie sa mergi pana ajungi acolo.

Muschii si greutatea per total a corpului are o limita. Se duc la sala diversi copii care vor sa se umpla de muschi si sa se lateasca sa ajunga la 100 de kg. Ei bine, treburile nu stau chiar asa, doar pentru ca mergi la sala si mananci cat poti nu inseamna ca vei ajunge un monstru de om chiar daca ai 17 ani. Sunt anumite glande care nu te lasa sa faci asta doar daca nu cumva te indopi cu suplimente si reusesti sa iti dai organismul peste cap, lucru care nu e chiar o idee buna fiindca pe viitor s-ar putea sa regreti. Abia dupa 25 de ani incolo, cand incepe sa ia corpul mai serios in greutate de la sine, poti sa profiti de ocazie sa distribui acele kg in masa musculara in loc sa ti se puna pe burta sau pe fund ca grasime.

Ia o pauza de la sala dupa o anumita perioada. Mergand si suprasolicitand corpul aproape zilnic genereaza in cele din urma o stare de oboseala, eventual si ceva dureri de oase sau incheieturi. Se poate face o pauza de o saptamana, doua odata la 2-3 luni. Pe langa faptul ca dai corpului un ragaz sa se refaca si sa se linisteasca, economisesti si bani iar de cele mai multe ori, aceasta mica vacanta ajuta si la castigarea in greutate. Singura conditie este sa nu te simti intr-atat de relaxat in vacanta departe de sala incat sa nu te mai intorci sau sa lasi sa treaca o perioada lunga de timp pana sa incepi iar antrenamentele.

Nu te apuca de sala ca sa poti sa-l bati pe unu care te enerveaza. Este adevarat, devii mai puternic si capeti ceva forme care intimideaza dar in mare parte, cine se duce la sala are febra si nu ii este tocmai confortabil ca de exemplu, sa arunce pumni. Deci viteza nu este tocmai punctul forte al unui culturist. Daca ai un scop din-asta sa te transformi in Van Damme trebuie ca in paralel cu sala sa faci un sport de contact sau macar sa lovesti intr-un sac de box sa ti se formeze mainile.


Culturism
Procesez....
  • Facebook
  • Y!Messenger
  • iOrbix

4 Comentarii la “Secrete la trasul de fiare”

  1. vali says:

    In post ce-am putea manca pentru a asimila mai multe proteine?

    • admin says:

      orez, fasole, mazare, linte, nuci, porumb, soia, spanac, sparanghel, broccoli, conopida, cartofi.. sunt multe surse. Plus ce a iesit acum, quinoa, tofu, tempeh, seitan, spirulina, seminte de canepa etc

  2. a doird says:

    Sakut am 16 ani si merg la sala ce spu eti e o idee buna ….?
    PS: Iau si suplimentul Animal stak si Ju bo ..

  3. Kbaiatu says:

    Multumim pentru efort admin … am venit serios si am iesit razand foarte comic in anumite texte nota 10 admin

Scrie un Comentariu